info@tunixco.com 021-28427239
ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

استرس بار نورا – همه نکاتی که باید درباره محصولات این برند بدانید

تیونیکس
۱۳ آذر ۱۳۹۹
4 دقیقه زمان برای مطالعه

استرس بار نورا در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین قطعات تیونینگ خودرو در بازار داخلی به حساب می‌آید. ولی در این مقاله، برای آشنایی بهتر شما، همه جوانب و ویژگی‌های این محصول را بررسی می‌کنیم.

خرید استرات بار اسپرت به دلیل وجود چند مارک مختلف، کار نسبتا گیج کننده‌ای است. از طرفی، آلیاژ قطعات موجود نیز متفاوت بوده و هر یک مقاومت و انعطاف متغیری دارند؛ که پروسه انتخاب را سخت‌تر می‌کند.

ولی شناخت بهترین مارک Strut Bar ایرانی (نورا) به شما در انتخاب گزینه مناسب کمک کرده و جلوی ایجاد سردرگمی‌ را خواهد گرفت.

برای آشنایی با این قطعه، کامل ترین معرفی استرس بار برای راننده های ایرانی را مطالعه کنید.

 

برای تازه کارها: استرس بار، میله تعادل یا STB چیست؟

 

 

استرس بار که در بعضی سایت‌ها با نام میل تعادل یا اس‌تی‌بی نیز به فروش می‌رسد، یک قطعه تیونینگ خودرو است که به دو سر برجک‌های کمک فنر متصل می‌شود. وظیفه استرس بار کنترل و انتقال متعادل نیروی حاصل از ضربه‌ به سیستم تعلیق و بهبود هندلینگ خودرو است. یکی از تاثیرات مهم این محصول، افزایش عمر شاسی، سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین، در کنار بالا بردن مقاومت عاج لاستیک‌هاست.

 

 

تصویر حاوی تعریف استرس بار یا میله تعادل.

 

 

سابقه فعالیت و تولید استرس بارهای نورا

 

 

شرکت نورا (Nora) با نزدیک به 20 سال سابقه تولید لوازم و تجهیزات تیونینگ، قدیمی‌ترین برند فعال در حوزه ماشین‌های تقویتی به حساب می‌آید. این شرکت از سال 1381 تولید میل تعادل‌های ویژه خود را نیز آغاز کرده و بعد از گذشت مدت کوتاهی، به بزرگ‌ترین تولیدکننده داخلی این محصول تبدیل شد.

 

 

انواع استرس بار نورا در بازار ایران

 

 

میله استرس اسپرت نورا در سه نوع به بازار عرضه می‌شود: سوپر اسپرت، آبکاری رنگی و معمولی (ساده). توضیحات بیشتر درباره هر یک از این محصولات را در ادامه مطالعه کنید.

 

🟢 طرح سوپر اسپرت

استرات Super-Sport شرکت نورا پروفیل میانی قوی‌تری نسبت به همه محصولات مشابه موجود در ایران دارد. همین مسئله آن را به بهترین گزینه برای ماشین‌های آفرود و مسابقه‌ای تبدیل کرده. گرچه وزن این محصول کمی بیشتر از باقی مدل‌هاست، اما در برابر فشار مخالف وارده در پیچ‌های تند عملکرد بسیار بهتری داشته و احتمال Oversteering و Understeering را به حداقل می‌رساند.

 

 

تصویر حاوی تعریف استرس بار آبکاری رنگی و ویژگی های این محصول.

 

🟢 طرح آبکاری رنگی

جنس این مدل از آلومینیوم آندایز شده بوده و فرآیند آبکاری رنگی را نیز پشت سر گذاشته. همین مسئله باعث شده که خصوصیات ظاهری‌اش (رنگ، براقی و سطح صیقلی) در اثر مواد شیمیایی/روغنی و حرارت و ضربه‌های زیر کاپوت تغییری نکند. این قطعه دارای منافذی به قطر 12 میلی‌متر در سرتاسر بدنه‌اش نیز هست تا علاوه بر مقاومت ظاهری، در برابر قشارهای تنشی جاده هم دوام بالایی داشته باشد.

 

🟢 طرح معمولی

این محصول در سه رنگ‌بندی قرمز، آبی و نقره‌ای عرضه می‌شود. ویژگی خاص استرس معمولی نورا وجود سوراخ‌های 12 میلی‌متری در سرتاسر بدنه‌اش است. این منافذ با دو هدف مهم به آن اضافه شده‌اند: 1) کاهش وزن نهایی قطعه و 2) افزایش مقاومت و انعطاف در برابر فشارهای تنشی.

 

 

استرس بار نورا اسپرت مناسب چه ماشین‌هایی است؟

 

 

تولیدات شرکت Nora مناسب 17 مدل از محبوب‌ترین خودروهای داخلی است که فهرست‌شان را در ادامه مشاهده می‌کنید. البته مهندسین این شرکت دائما در حال تحقیق و توسعه محصولات جدید برای اتومبیل‌های دیگر نیز هستند.

 

– رانا:

به دلیل اندازه‌های متفاوت شاسی رانا، میل استرات‌ مخصوص‌اش به شما مجزا و با اندازه‌گیری دقیق توسط نورا تولید می‌شود. (برای خرید استرس بار رانا کلیک کنید).

 

– ریو:

این اتومبیل بعد از نصب میله تعادل هندلینگ به مراتب بهتری پیدا می‌کند و در پیچ‌ها گیجی کمتری دارد. (برای خرید استرس بار ریو کلیک کنید).

 

– پژو 206 و 207:

پرطرفدارترین محصول نورا STB های 206 و 207 هست که عملکرد این دو خودرو در پیچ‌های تند را به شدت بهبود می‌بخشد. گرچه هر دو اتومبیل از نظر فرمان‌پذیری جزو برترین‌ها به حساب می‌آیند، اما بعد از نصب میله تعادل شرکت نورا، احتمال Oversteering به شدت کاهش می‌یابد. (برای خرید استرس بار پژو 206 و 207 کلیک کنید).

 

– پراید انژکتوری:

این قطعه برای شاسی مدل‌های انژکتور طراحی شده و نصبش برای سرسیلندرها و گلوی اگزوز هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. (برای خرید استرس بار پراید انژکتوری کلیک کنید).

 

– پراید کاربراتور:

محصول ویژه نورا برای پراید کاربورات اندازه‌های مناسبی داشته و مشکلات رایجی مثل سابیده شدن به کاپوت یا درپوش‌ها را در پی ندارد. (برای خرید استرس بار پراید کاربوراتور کلیک کنید).

 

– ال 90 و ساندرو:

استرات بارهای نورا برای L90 و ساندرو ساختار مستقیمی دارد که دقیقا مناسب سیستم تعلیق این دو اتومبیل است. اندازه‌های این قطعات نیز به دقت و توسط دستگاه‌های CNC در نظر گرفته شده تا بدون هیچ مشکلی برای هر دو ماشین مناسب باشند. (برای خرید استرس بار ال 90 و ساندرو کلیک کنید).

 

– سمند EF7 و دنا:

خرید میله تعادل سمند EF7 میان رانندگان ایرانی رواج زیادی دارد. دلیلش هم حضور این خودرو در جاده‌های بین شهری و نیاز رانندگان به هندلینگ قابل اعتماد است. STB های نورا نیز دقیقا با همین هدف برای این اتومبیل طراحی شده و به دلیل همخوانی سیستم تعلیق‌اش با دنا، روی هر دو مدل قابل نصب است. (برای خرید استرس بار سمند EF7 و دنا کلیک کنید).

 

– پراید هیدرولیک:

نکته مهم در طراحی استرات پراید هیدورلیک، در نظر گرفتن ناهماهنگی اجزای موتور در سمت چپ و راست است. به همین دلیل، محصول نورا به دقت طراحی شده و دو ضلع‌اش، علاوه بر حفظ ارگونومی، دارای مقایس‌های متفاوت‌اند. همین مسئله باعث شده که این محصول به راحتی روی برجک‌ها چفت شده و نصب آسانی هم داشته باشد. (برای خرید استرس بار پراید هیدرولیک کلیک کنید).

 

– تیبا، ساینا و کوییک:

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود هندلینگ در خودروهایی مثل تیبا، سانیا یا کوییک، نصب میله تعادل نوراست. این قطعه پایه‌های محکمی داشته که انتقال نیرو بین دو قطب شاسی را امکان‌پذیر کرده و در نهایت عمر سیستم تعلیق را هم دو چندان می‌کند. (برای خرید استرس بار تیبا، ساینا و کوییک کلیک کنید).

 

– پژو 405، پرشیا و سمند:

این سه اتومبیل ساختار مشابهی از لحاظ شاسی دارند که استرات‌های نورا دقیقا با آن همخوانی دارد. مهندسین Nora یک پروفیل خطی برای برای این ماشین‌ها در نظر گرفته‌اند که به آسانی روی برجک‌های کمک فنر قرار گرفته و در صورت نیاز، با باز کردن پیچ‌ها، خارج می‌شود. (برای خرید استرس بار پژو 405، پرشیا و سمند کلیک کنید).

 

 

فهرست قیمت میل تعادل‌های اسپرت برند Nora

 

 

فروشگاه Tunix به عنوان نماینده رسمی فروش استرس بار نورا اسپرت، مناسب‌ترین قیمت‌ها را نسبت به همه فروشنده‌های دیگر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت مقایسه قیمت‌ها از جدول زیر استفاده کنید.

 

 

تصویر برای لیست قیمت استرس بارهای نورا.

 

 

قیمت استرس بارهای برند نورا در تیونیکس

 

 

عنوان محصول

شروع قیمت (تومان)

سقف قیمت (تومان)

استرس بار رانا 300.000 335.000
استرس بار 206 و 207 285.000 445.000
استرس بار ریو 295.000 295.000
استرس بار پراید انژکتور 285.000 335.000
استرس بار پراید کاربراتور 285.000 320.000
استرس بار پراید هیدرولیک 290.000 325.000
استرس بار تیبا ساینا و کوییک 300.000 335.000
استرس بار پژو 405 پرشیا و سمند 295.000 425.000
استرس بار ال 90 و ساندرو 305.000 305.000
استرس بار سمند EF7 و دنا 300.000 335.000

 

 

سوالات رایج خریداران درباره میله تعادل بار مارک نورا

 

 

– قیمت Strut Bar نورا چقدر است؟

قیمت استرس بار نورا از 285 هزار تومان شروع شده و به 445 هزار تومان می‌رسد. تفاوت این رقم بستگی به مدل میل استرس و طرح و مدلی که انتخاب می‌کنید، دارد.

 

– میله استرس‌های شرکت نورا بهتر است یا HP Design؟

استرس بار نورا اسپرت به دلیل طراحی متکی به دستگاه‌های CNC، قیمت کمتر، استحکام بالا و تنوع طرح و رنگ، بهتر از برندهای دیگری مثل HP Design است.

 

– نصب استرس بار نورا اسپرت چه تاثیری دارد؟

از تاثیرات نصب استرس بار Nora باید به بهبود هندلینگ و فرمان، به حداقل رسیدن خرابی شاسی و سیستم تعلیق در کنار افزایش عمر مفید عاج لاستیک‌ها اشاره کرد.

 

– میل تعادل نورا با STB فرق دارد؟

خیر. STB یا Strut Bar نام دیگری برای میل تعادل نوراست و این دو قطعه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 

– بهترین فروشگاه برای خرید اینترنتی استرس بار نورا کدام است؟

تیونیکس بهترین فروشگاه برای خرید اینترنتی استرس‌های برند نوراست؛ چراکه این مجموعه به عنوان نماینده رسمی فروش Nora فعالیت داشته و علاوه بر ارائه سرویس حرفه‌ای، پایین‌ترین قیمت‌های بازار را نیز دارد.

 

– تیونیکس نماینده رسمی نوراست؟

بله. فروشگاه آنلاین Tunix نماینده رسمی فروش قطعات تیونینگ خودروی نورا در ایران است.

 

 

دلایل برتری و محبوبیت استرات بارهای شرکت نورا

 

 

1. تاثیر بالا روی هندلینگ و عمر شاسی

یکی از تفاوت‌های مهم محصولات نورا، محسوس بودن نتیجه‌شان روی هندلینگ، کنترل فرمان و عمر شاسی است. رانندگانی که این قطعه را روی خودروی خود قرار داده‌اند از تاثیر مشهودش راضی‌اند. برخلاف برخی مدل‌های رده پایین بازار که صرفا موجب خشکی غربیلک و افزایش کوبش کابین می‌شوند، استرس بارهای نورا اسپرت به محض نصب، فرمان‌پذیری ماشین‌تان را بهتر می‌کنند و شما بلافاصله متوجه این نکته خواهید شد.

ولی تاثیرات بلند مدت این قطعه را هم نباید فراموش کرد؛ رانندگانی که Nora STB را روی اتومبیل خود نصب کرده‌اند معتقدند که دفعات مراجعه به تعمیرگاه به دلیل مشکلات شاسی، سیستم تعلیق و جلوبندی به شدت کاهش یافته.

 

2. دستگاه‌های CNC و دقت تولید

همه قطعات Nora از جمله استرس بارهای تیونینگ توسط دستگاه‌های پیشرفته CNC تولید می‌شوند. از مزایای این پروسه باید به اندازه‌گیری دقیق (در حد میلی‌متر) و خروجی‌های بدون جوش اشاره کرد. یکی از دلایل محبوبیت مارک استرات بار شرکت نورا همین اندازه‌های دقیق و مطابقت با شاسی‌های خودورهای داخلی است—که ریشه در نحوه تولید و مهندسی حساب شده‌شان دارد.

 

3. طراحی بدنه متفاوت میل استرس

یکی از مشخصات متمایز کننده استرس بار نورا اسپرت با سایر رقبا، وجود سوراخ‌هایی با قطر 12 میلی‌متر در سرتاسر پروفیل (بدنه) است. این منافذ نه تنها موجب کاهش وزن کلی قطعه می‌شوند، بلکه هنگام وارد شدن فشارهای تنشی سر پیچ‌های تند، انعطاف‌پذیری‌اش را بیشتر می‌کنند. به همین دلیل استرات‌های نورا کمترین نرخ شکستن را داشته و عمر بالایی دارند.

 

4. قیمت مناسب در مقایسه با رقبا

نورا اولین برند تولید کننده میل تعادل ماشین است که پروسه «از تولید به مصرف» را آغاز کرده. به واسطه نماینده رسمی فروش محصولات این شرکت (تیونیکس) رانندگان ایرانی می‌توانند استرس بار اسپرت نورا را با کمترین قیمت نسبت به بازار تهیه کنند؛ چراکه همه هزینه‌های اضافی مثل سود واسطه‌گری و ارزش‌ افزوده در خرید از Tunix وجود ندارد.

 

5. تنوع انتخاب برای رانندگان

رنگ‌بندی مختلف (قرمز، آبی، نقره‌ای و استیل) در کنار طرح‌های متنوعی مثل آبکاری رنگی، سوپر اسپرت و معمولی، یکی دیگر از دلایل محبوبیت STB های این شرکت به حساب می‌آیند.

 

 

نکاتی که باید در خرید استرس بار اسپرت بدانید

 

 

در خرید استرس بار باید چند نکته را به خاطر داشته باشید:

– اندازه محصول باید دقیقا مطابق خودروی شما باشد.
– میله تعادل نباید بالافاصله بعد از دریافت ضربه بشکند.
– وزنش نباید بیش از حد استاندارد باشد.
– پروفیل (بدنه‌اش) نباید دارای انحنای بی‌دلیل باشد.
– محصول خریداری شده حتما باید دارای پیچ‌های اتصال باشد.
– برای نصب نباید نیاز به تغییر هیچ‌یک از اجزای موتور داشته باشد.

برای دریافت نکات فنی و راهنمایی‌های بیشتر درباره خرید میله تعادل ماشین، مقاله زیر را مطالعه کنید.

راهنمای خرید استرس بار در سال 99 |کدام STB مناسب ماشین شماست و چرا؟

 

 

 

یک پاسخ به “استرس بار نورا – همه نکاتی که باید درباره محصولات این برند بدانید”

  1. مصطفی قادری گفت:

    سلام من که خیلی راضی هستم هم فرمان پذیری ماشین بهتر شده هم صدای که بعد از عبور از دست اندازهای کوچک خیلی کم شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
X